"A Vizuális csapat munkája, hogy megvalósítsanak bármit, ami túl veszélyes, túl drága vagy lehetetlen" magyarázta a VFX felügyelő, Mark Meloche, mialatt meglátogattuk őket a forgatásokon Vancouverben.
A VFX csoport nagyon sok szempontot vesz figyelembe egy- egy Odaát epizód során. Néha csak nagyon kis dolgokat csinálnak, és ezek csak nagyon kis részét képezik az adott jelenetnek. Például, ha van egy jelenet, és mondjuk a jelzés előtt egy "balta" fel és le mozog, vagyis csak úgy néz ki mintha mozogna. A jelzés azonban elromlik a felvétel során, tehát a VFX csapata javítja meg, mivel túl költséges lenne és időigényes újra felvenni az egész jelenetet. Nagyon sok digitális-smink jelenetnél is segítenek, például az angyalok gyógyítása során vagy segítenek áthidalni az úgynevezett 'protézis' és végső jelenetek között - amikor Kevin kiégetett szemeti mutatták a VFX csapatnak volt köszönhető és a 'protézis' jelenetnek.
Nézzünk be egy kicsit a kulisszák mögé, hogyan is hoztak létre bizonyos jeleneteket, íme néhány példa:
Dean fiatalabbnak nézett ki: Ha visszamegyünk egy kicsit a 10. évad elejére, a VFX csapata fiatalított egy kicsit Deanen az egyik jelenethez. Az első lépés az volt, hogy rengeteg fiatalkori képet kerestek Jensenről. Természetesen a szakállat is el kellett tüntetni, amit Jensen viselt épp a felvételek során, mivel a többi jelenet során Jensen szakállas volt, ezért nem borotválhatták le egyik napról a másikra egy jelenet miatt. "El kellett tüntetni. Feljavítottuk egy kicsit a bőrét, eltüntettük a karakter vonalakat - igen, a színészek nem ráncosak, náluk csak karakter vonalakról beszélünk - és 2%-al megnöveltük a szem méretet. Így meg tudtuk oldani, hogy 10-12 évvel fiatalabbnak nézzen ki."
Angyal szárnyak leégetése: Már nagyon sok rajongó észrevette, hogy az angyal szárnyak mindig beleégnek a földbe, miután az angyalok meghalnak. Ezeket már nem igazán láthatjuk a sorozatban. Épp ezért megkérdeztük Melochet, hogy vajon miért is van mindez. Elárulta nekünk, hogy ez leginkább a producerek döntése volt. "Három producerünk volt a sorozat során. Mindegyiknek más elképzelése van róla, hogy mit vigyünk a sorozatba. Vannak jelenetek, amikkel nincs probléma, vannak amik túl sok időt vesznek igénybe és így sokat vesznek ki és sokat tesznek bele. Tehát, nem kerüljük ezeket a dolgokat, ezek olyan dolgok, amiket létrehoztunk és így tudattuk, hogy az angyalok meghaltak. Megértem, hogy ez így egy kicsit összezavaró lehet. Mindig látjuk, hogy a vizuális effektek hogyan illenek bele a jelenetbe, amelyben épp benne vagyunk. Jeremy Carver pedig megnézi, hogy hogyan is illik bele a szituáció az egész sorozatba, vagy az egész évadba éppen."
Démoni füst: Meloche szerint a démoni füst az Odaát során "ismétléses" folyamatokon ment keresztül. "Az első évad során, nagyon minimális volt, (külső cég csinálta). Később, a második évad során visszakaptuk az irányítást, így egy kicsit módosítottunk rajta. Egy új füstöt hoztunk létre ami egy kicsit csavarosabb volt és irényíthatatlan. És körülbelül három évvel ezelőtt hoztuk létre ezt a teljesen új füstöt, amivel már tudtunk akár táncolni is. Nagyon szűk fordulatokra képes." A fenti képen egy második évados füstfelhő látható a 'Jus in Bello' című epizódból.
Tűz: A tüzet rengeteg módon használták az Odaát során. A 10. évad 'About a Boy' című epizódjában a gonoszt például tűzün égették el. Meloche erről is mesélt nekünk egy kicsit. "Egy kaszkadőr nőt láthattál a sütő belsejében kiáltozni. De amint a lángok feljöttek, már nem valódi lángokról beszélünk, hanem számítógép által generált lángokról. És meg is votl a mutatvány, amit egy ember kiabálva dörömböl az ajtón." A sorozatban gyakran gyújtottak fel embereket korábban. "A testek égetésével az volt a probléma, hogy elég veszélyes mutatvény volt és nagyon sok időbe telt megvalósítani. A lángok nagyon magasra csaptak fel a fokozott hőmennyiség miatt. A számítógéppel generált lángok viszont jobban néztek ki és sokkal irányíthatóbbak voltak. "Azonban ott van még az a bizonyos szentelt tűz is, amit a Winchester fiúk akkor használnak, amikor csapdába akartak ejteni egy angyalt. Meloche mindig azt kérdezte: "Miért nem tesszük be a színészeket egyszerűen egy tűzkörbe?"
"A probléma a tűzkörrel az lett volna, hogy túl sok CO2 szabadul fel és ezt nem akartuk.
Milyen határidővel dolgozik a VFX csapata? Természetesen van egy kis előnyük, hiszen a forgatásokat már hónapokkal az adásba kerülés előtt megkezdik. Meloche elmagyarázta, hogy gyakran csinálnak R&D-t és előkészítik a VFX jeleneteket még mielőtt felvennék az adott epizódot. "A sorozat nem akkora, mint a VFX jelenetek száma a sorozatban így a rendelkezésre álló forrásokat és időt egy kicsit ki tudjuk húzni, ezáltal még szórakoztatóbb és kreatívabb dolgokkal tudunk előhozakodni. Így néha hozzá tudunk adni olyan VFX dolgokat, amik nincsenek benne az adott jelenetben sem."
Charlie egyesítése: "A 10. évad There's No Place Like Home című epizódja során egy Charlie modell helyett fotogrammetriát alkalmaztak, ahol jelmezben volt. Több szögből is lefotóztam őt, körülbelül több száz kép lett. ezeket betápláltuk egy külön szoftverbe, ami létrehozta ezt a modellt." Ez pedig lehetőséget adott a lebegő jelenet létrehozásának, úgy ahogy a fenti képen is láthatjuk. Ezt a technikát fogják majd alkalmani a 11. évad során is az egyik új epizódnál. Meloche elárulta, hogy ennek a technikának a segítségével sokkal gyorsabban tudnak mozgatni dolgokat.
Démoni szemek: A korábbi jelenetek során kontaktlencséket használtak a színészek a démoni jeleneteknél. Azonban a jelenet során, ha egy kicsit félre pillantott a színász, akkor lehetett látni a szemének a sarkát, így már ezekhez a jelenetekhez is VFX-t használnak.
Flashback Film: A sorozatot régebben filmre vették, azonban most már teljesen digitális. "Azonban amikor visszajátszások voltak, nagyon oda kellett figyelni a folyamatokra, hogy ne úgy nézzen ki mintha 1952-ben vetük volna fel a jelenetet. Nem azt mondom, hogy úgy néznek ki, de amikor hozzáteszed őket egy tiszta digitális képhez, akkor meg kell előtte tisztítani.
Folytonossági javítások: A VFX csapata mindig segít a folyamatos javításoknál is. "Például a 'Plush' című epizód esetében, ahol a bohóc véres volt. Azonban egy későbbi jelenet során ez a felvétel már nem volt emulálható. Ha valahová vért kell spriccelni, akkor nem feltétlen megy oda, ahová te akarod. Tehát az egyik emberünk a VFX csapatából elkészítette a jelenetet, ahol levettem a maszkot, majd ismét fel egy korábbi jelenethez, a folyamatosság kedvéért. Ebben pedig az az irónia, hogy ha jól végeztük a munkánkat, akkor senki se fogja tudni, hogy valójában bármit is csináltunk."
FORRÁS: tvaddict.com
|